خاصیت های جالب و باورنکردنی گیلاس
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
خاصیت های جالب و باورنکردنی گیلاس
تاریخ : شنبه 29 خرداد 1395
نویسنده : RmZiRn


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گیلاس به ‌دلیل عطر و طعم منحصر به فردش در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد؛ اما می‌خواهیم دلایل دیگری برای علاقه‌مند کردن شما به این میوه خوش‌قیافه بیان کنیم. با ما همراه باشید. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان، پلی‌فنول، فیتو‌سترول، فیبر، پتاسیم، پروتئین، ویتامین‌های آ و سی، مس، منیزیم، منگنز، آهن، کلسیم، فسفر و روی است که در سلامت انسان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در ادامه ایمیل 10 خاصیت فوق‌العاده مهم گیلاس را به شما معرفی می‌کنیم.


1.
کاهش درد و التهاب
گیلاس به ‌دلیل داشتن میزان زیادی آنتوسیانین و فلاونوئیدها که دارای خواص ضد‌التهابی هستند، اثرات اکسیداتیو را که درد و التهاب را افزایش می‌دهند، معکوس کرده و به کاهش آن کمک می‌کنند. این میوه خوشمزه حتی می‌تواند با کاهش عوامل التهابی بدن، التهاب‌های شدید را بهبود بخشد. علاوه بر این، گیلاس به کاهش اسید اوریک موجود در خون که باعث تورم، حساسیت به لمس و التهاب می‌شود را کاهش می‌دهد.

2.
کمک به بهتر خوابیدن
گیلاس منبع طبیعی هورمون ملاتونین است که به کنترل خواب کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس خواب آلودگی کنید. در ‌واقع این میوه خوش‌طعم با افزایش ملاتونین خون کیفیت و زمان خواب شما را افزایش می‌دهد و برای بهبود اثرات جت لگ نیز مفید است. اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید، دو‌ بار در ‌روز یک فنجان و نیم آب گیلاس ترش بنوشید.

3.
کاهش دردهای عضلانی
گیلاس، به ویژه گیلاس ترش به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضد‌التهابی برای افراد مبتلا به دردهای عضلانی، مفصلی و فیبرومالژیا بسیار مفید است. مصرف ۷۰۰ میلی‌لیتر آب گیلاس به مدت یک هفته، قبل یا در ‌طول انجام فعالیت‌های شدید ورزشی، با افزایش ظرفیت کلی آنتی اکسیدان بدن و بهبود عملکرد عضلات، از آسیب‌دیدگی‌های بعد از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی جلوگیری می‌کند.

4.
کاهش احتمال بروز حمله نقرس
هم گیلاس ترش و هم گیلاس شیرین به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود برای درمان نقرس بسیار مفید هستند. تحقیقات نشان داده‌اند حملات نقرسی در بیمارانی که در یک دوره دو روزه گیلاس مصرف کرده‌اند، ۳۵‌ درصد کمتر از بیمارانی بوده که این میوه‌ را مصرف نکرده‌اند. علاوه ‌بر ‌این، مصرف همزمان دارو‌های کاهنده اسید اوریک و گیلاس در این بیماران خطر عود نقرس را تا ۷۵ درصد کاهش داده‌ است. برای بیماران مبتلا به نقرس، مصرف روزانه ۱۵ الی ۲۰ عدد گیلاس شدیداً توصیه می‌شود.

5.
کاهش چربی دور شکم
سوزاندن چربی اطراف شکم از سخت‌ترین کارهای دنیا است. با این حال، شما می‌توانید با گنجاندن گیلاس در رژیم غذایی خود، برای همیشه از شر چربی دور شکم خلاص شوید. گیلاس حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدانی‌ موسوم به آنتوسیانین است که با تنظیم ژن‌های درگیر در متابولیسم بدن، چربی و گلوکز را کاهش می‌دهد و فیبر موجود در آن باعث به ‌وجود آمدن احساس سیری می‌شود. همچنین گیلاس حاوی انواع ویتامین ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ب ۶ است که به افزایش سوخت و ساز بدن و تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند.

6.
پشتیبانی از سلامت قلب
پتاسیم موجود در گیلاس به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک کرده و خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. از این رو یکی از مهم‌ترین خواص گیلاس، تنظیم و کاهش فشار خون است. همچنین فیتوسترول‌های گیلاس به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند. بنابراین مصرف گیلاس موجب حفظ سلامتی قلب و عروق می‌شود.

7.
بهبود حافظه
آنتی‌اکسیدان بالای‌ گیلاس، آن ‌را به یکی از مفید‌ترین خوراکی‌ها برای افزایش قدرت حافظه تبدیل کرده است. آنتی‌اکسیدان‌‌ها نقش مهمی در بهبود حافظه، یادگیری و فعالیت‌های مختلف ذهنی ایفا می‌کنند و با کاهش رادیکال‌های آزادی که می‌توانند به بافت‌های سالم مغز آسیب برسانند، از اختلالات مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کنند. مصرف روزانه مقدار کمی گیلاس به عنوان میان‌ وعده می‌تواند از حافظه شما را برای سالیان سال محافظت نماید.

8.
کند کردن روند پیری
گیلاس از ۱۷ نوع آنتی‌اکسیدان از‌جمله آنتوسیانین و ملاتونین تشکیل شده که در کند کردن روند پیری بسیار موثر بوده و نقش مهمی در سلامت عمومی بدن ایفا می‌کنند. سعی کنید روزانه حداقل یک لیوان آب گیلاس مصرف کنید.

9.
کاهش قند خون
شاخص قند گیلاس شیرین ۲۲ است. این بدین ‌معناست که گیلاس سطح قند خون را زیاد بالا نمی‌برد و یکی از بهترین میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت است. اگر از دیابت رنج می‌برید، روزانه نصف فنجان آب گیلاس بنوشید.

10.
کاهش خطر ابتلا به سرطان
گیلاس به دلیل میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتوسیانین، با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و از بدن در برابر سرطان‌ها محافظت می‌کند. همچنین فتوکمیکال‌ها و فیبر موجود در آن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و به ثابت نگه‌ داشتن وزن بدن کمک می‌کند. اضافه‌وزن و چربی بالا شانس ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: بهداشت،درمان و آموزش پزشکی , دانستنی ها , ,
برچسب‌ها: مجله دانستنی ها , اطلاعات عمومی , خاصیت های جالب و باورنکردنی گیلاس ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» موز کاملا رسیده
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» علاج سر درد‌هایی سینوزیتی + توصیه‌ها
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» عملکرد نمک در بدن زنان و مردان
» راه های تشخیص سلامت آلت تناسلی مردانه
» فواید آب سرد برای پوست
» عصب سنج انسان
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» برنامه درمان های گیاهی
» رنگین‌کمان به ام.اس دهن‌کجی می‌کند
» یـازده نکته مهم برای دوری از بیمـاری ام.اس
» این کارها را در حق خودتان انجام ندهید
» به اشتراک بگذارید
» بانک اطلاعات تمامی بیمارستان های کشور +دانلود
» آپاندیس به چه دردی می خورد؟
» مصرف استامینوفن این قسمت از بدن را از کار می اندازد
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم!
» این تمرینات را حتما پشت میز انجام دهید
» این نکات مهم پزشکی را به خاطر بسپارید
» سنگ کلیه چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» عکس های واقعی/عکس 18+
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409